Recent Posts

POGLEJ NAŠO PONUDBO

Shakshuka 🍳

Sofisticiran zajtrk, lahko kosilo ali preprosta večerja 

Obstaja neskončno receptov za jed, ki ji rečemo Shakshuka (beremo: Šakšuka). Vse imajo skupni dve sestavini: jajca in paradižnik. Ostale prilagodimo glede na to: na katerem kontinentu živimo, kaj imamo v hladilniku in naši trenutni inspiraciji. 
Preprosta jed je odlična za kuharja začetnika. Ta lahko brez slabe vesti eksperimentira, spoznava osnovne sestavine in odkriva nove okuse, konča pa z odlično pojedino in mojstrsko instagram fotko.


Za “podvig” potrebuješ:

6 Jajc 
700 g Bio Paradižnika oz. pol-kilsko konzervo pelatov 
1 Bio Čebulo
2-3 stroke Bio Česna
Sol
Poper
Drugo zelenjavo (priporočamo: papriko/ bučke, špinačo, gobe...)
Mešanico začimb po trenutnem navdihu. (Eksperimentiraj 😉)

    Za avtentičen okus pa lahko posežeš po že preverjenih kombinacijah: 
    Ras al Hanut, čili, kumina, dimljena paprika (Bližnji vzhod 🐪)
    Origano, baziliko (Italija 🇮🇹) 
    Dimljena paprika, kumina, koriander (Mehika 🇲🇽)

      Priprava:

      Če si se recepta lotil z svežimi paradižniki (kapo dol), jim boš prvo moral odstraniti kožo. Najbolj prefrigano boš to naredil, če boš v njih urezal pol centimetra globok X in jh za 15 sekund (ali dokler koža ne začne sama odstopati) potopil v vrelo vodo. Nemudoma jih iz kropa šokiraj v ledeni vodi in lupinica bo kar sama odstopila. 

      Ko so paradižniki popolni goliči, si priskrbi ponev s premerom vsaj 25 cm. V njej na olju rahlo popraži polovico čebule, dodaj česen in pridruži svoje izbrane začimbe. Dodaj svojo izbiro zelenjave. Mi smo se odločili za našo bio papriko, tebi pa priporočamo, da se malo igraš. Priliko lahko izkoristiš, da uporabiš tisto bučko, ki ti gnije v spodnjem predalu hladilnika ali da otrokom v jed  “skriješ” celo vrečo špinače. 

      Ko zelenjava dobi malo barve, dodaj svoje paradižnike in preli 50 mililitrov vode ali le ulij svoje pelate. Mešanico pokrij in na najmanjšem ognju pusti brbotati 20 minut. Tako se bodo okusi dodobra spoznali in dobil boš želeno konsistenco. Jed v tem koraku ne sme biti preveč vodena, paradižniki pa morajo biti raztopljeni. Iščemo konsistenco v katero lahko narediš jamice, v katere kasneje vliješ jajca. 
      Šest jamic - šest jajc, pri tem pazi, da se rumenjaki ne razlijejo in da se jajca med seboj ne dotikajo. Rumenjačke posoliš in popopraš, jed pokriješ in pustiš brbotati še 7-15 min ali dokler ni beljak popolnoma zakrknjen, rumenjak pa še zapeljivo tekoč. 

      Serviraj vsako jajce posamično in oblito z omako. Kot prilogo lahko dodaš: grški jogurt, kislo smetano, popečen kruh ali tortiljo. 
       
       
      Eko borčevska šakšuka, serivirana z popečenim Matjaževim kruhom je bila naravnost odlična. Za voljo dobre fotke smo jo servirali kar v majhni super-fini litoželezni ponvi, kot nalašč za dve osebi. 😉

       

      Pa dober tek, tvoji Eko Borci!💚

        Next Post → ← Previous Post